Resultaten
Veelgestelde vragen
Vervoerregio Amsterdam
Moventem
Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Klik op een vraag voor het antwoord.
Wat is de Vervoerregio Amsterdam?
De Vervoerregio Amsterdam is opdrachtgever van het regionale en stedelijke openbaar vervoer in de veertien gemeenten. Hiervoor verleent de Vervoerregio concessies aan vervoerbedrijven en verstrekt zij subsidie voor de exploitatie van het openbaar vervoer. Het gaat om openbaar vervoer per bus, tram en metro, de trein valt er niet onder. Naast het verlenen van concessies werkt de Vervoerregio, samen met wegbeheerders en vervoerders, aan het verbeteringen van het openbaar vervoer. Om de regio aantrekkelijk te houden voor bewoners en bezoekers, investeert de Vervoerregio in het optimaliseren van OV-infrastructuur. In de Investeringsagenda OV worden de investeringen weergegeven die nodig zijn om de kwaliteit en efficiëntie van het openbaar vervoer in Amsterdam en de regio, en daarmee dus de bereikbaarheid, te vergroten.
Wat is een reizigerspanel?
Via dit reizigerspanel kun je een aantal keer per jaar jouw mening geven over de bereikbaarheid en het vervoer in de Vervoerregio Amsterdam. Door af en toe enkele vragen te beantwoorden, kun je helpen de Vervoerregio verder te verbeteren en op jouw wensen af te stemmen. Wil je graag deelnemen aan onderzoeken over de bereikbaarheid en het vervoer in de Vervoerregio Amsterdam, schrijf je dan nu in.
Hoe groot is het reizigerspanel?
Op dit moment zijn er meer dan 700 personen lid van het reizigerspanel. We verwelkomen jou ook graag als lid van dit panel.
Wanneer kan ik me aanmelden voor het reizigerspanel?
Iedereen die woont of wel eens komt in de gemeenten die onder de Vervoerregio Amsterdam vallen, en 16 jaar of ouder is, kan zich aanmelden voor het panel.
De volgende gemeenten vallen onder de Vervoerregio Amsterdam:
Hoe worden mijn privacy en anonimiteit gewaarborgd?
Het onafhankelijke onderzoek- & adviesbureau Moventem uit Zutphen beheert het panel voor de Vervoerregio Amsterdam. Je kunt er daarom op vertrouwen dat jouw gegevens uitsluitend voor het reizigerspanel worden gebruikt en nooit aan anderen worden verstrekt. De uitwerking van jouw antwoorden gebeurt volledig anoniem. Dit is in lijn met de Gedragscode voor Onderzoek en Statistiek en de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).
Hoe vaak kan ik meedoen aan een onderzoek?
Er vindt drie tot zes keer per jaar een onderzoek plaats.
Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst?
De invultijd van een vragenlijst verschilt per keer. Meestal is de invultijd zo'n vijf à tien minuten. In de uitnodiging voor een onderzoek vermelden we altijd de invultijd die je kunt verwachten.
Hoe kan ik me aanmelden?
Je kunt je eenvoudig en kosteloos aanmelden door in het menu bovenaan op ‘Inschrijven’ te klikken. Op deze website maak je gemakkelijk een profiel aan door enkele vragen te beantwoorden (over jouw leeftijd, woonplaats etc.).
Ik heb me aangemeld, hoe doe ik mee aan een onderzoek?
Zodra er een onderzoek plaatsvindt, ontvang je automatisch een uitnodiging via het door jouw opgegeven e-mailadres. De vragenlijst is in te vullen op jouw pc, tablet of smartphone. Je beslist per onderzoek of je meedoet.
Wat wordt er gedaan met de resultaten van een onderzoek?
De Vervoerregio Amsterdam wordt door het onafhankelijke onderzoek- & adviesbureau Moventem op de hoogte gebracht van de uitkomsten van een onderzoek. De onderzoeksresultaten worden onder andere gebruikt als input voor beleid. Hiermee help je de Vervoerregio verder te verbeteren en passende maatregelen te nemen. Je wordt op de hoogte gebracht van de resultaten van het onderzoek en wat de Vervoerregio Amsterdam met de resultaten gaat doen.
Waar kan ik de resultaten van een onderzoek vinden?
Wat zijn punten?
Voor ieder onderzoek waar je aan deelneemt krijg je punten. Deze punten kun je laten uitbetalen in OVshop cadeaubonnen. Iedere 100 punten zijn 1 euro waard. OVshop cadeaubonnen kunnen voor 500 punten worden uitbetaald.
Hoe kan ik mijn punten laten uitbetalen?
Je kunt de punten laten uitbetalen door in te loggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Op de pagina ‘Saldo’ kun je via de knop ‘Uitbetalen’ de punten laten uitbetalen.
Ik weet mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord niet meer, wat nu?
Als je jouw gebruikersnaam en/of wachtwoord niet meer weet, kun je op de pagina ‘Inloggen’ op ‘Help’ klikken. Als je daarna op ‘Account herstellen’ klikt en jouw e-mailadres invult, ontvang je een e-mail met jouw gebruikersnaam en de mogelijkheid om jouw wachtwoord te herstellen.
Ik heb een nieuw e-mailadres, hoe kan ik mijn e-mailadres aanpassen?
Je kunt jouw e-mailadres aanpassen door met jouw gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen via de pagina ‘Inloggen’. Op de pagina ‘Persoonlijk’ staat jouw huidige e-mailadres weergegeven. Als je hier op klikt, kun je door de instructies te volgen jouw e-mailadres aanpassen.
Hoe kan ik me afmelden?
Je kunt je afmelden door met jouw gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen via de pagina ‘Inloggen’. Onder aan de pagina ‘Persoonlijk’ kun je op de knop ‘Uitschrijven’ klikken en de instructies volgen om je uit te schrijven.
Mijn vraag is nog niet beantwoord, wat nu?